Bieganie – 5 podstawowych korzyści

Opublikowano 9 marca 2022

Szukasz motywacji, aby zacząć ćwiczyć? Zanim zaczniesz przeglądać najnowsze trendy fitness i szukać odpowiedniego sportu dla siebie, przeczytaj, jak i dlaczego – po prostu – bieganie może być świetnym sposobem na zwiększenie aktywności fizycznej oraz dłuższe i zdrowsze życie.

Według badań, wśród Polaków, najpopularniejszą dyscypliną sportu jest właśnie bieganie. Tę dyscyplinę sportu uprawia 29% osób. Wśród biegających 7% deklaruje udział w zawodach masowych. Zazwyczaj uczestniczą w nich osoby w wieku 25-39 lat. Co ciekawe, biega już 14% osób po sześćdziesiątym roku życia. Czy rzeczywiście warto biegać?

Dłuższe życie dzięki bieganiu?

Ile tak naprawdę trzeba biegać, aby żyć dłużej? Pięć do dziesięciu minut biegu o niskiej intensywności dziennie może wydłużyć życie o kilka lat w porównaniu z sytuacją, w której w ogóle nie biegasz. W artykule opublikowanym w Journal of the American College of Cardiology stwierdzono, że u 24% biegaczy spośród prawie 55 000 dorosłych, którzy zostali poddani badaniu, ryzyko śmiertelności z przyczyn sercowo-naczyniowych było o 45% niższe, a śmiertelność z wszystkich przyczyn o 30% niższa w porównaniu z osobami, które nie biegały.

Rozkręć swój mózg

Bieganie pozytywnie wpływa na umiejętność uczenia się i pamięć – pomaga pobudzić neurogenezę, czyli produkcję neuronów w mózgu. Kondycja na medal Bieganie to najlepszy i najprostszy sposób na poprawę kondycji. Pomaga wzmocnić wytrzymałość, wydolność organizmu i zwiększyć pojemność płuc. Podczas biegania pracują wszystkie mięśnie.

Twoje serce lubi biegać

Mniejsze ryzyko choroby wieńcowej, zaburzeń rytmu serca, redukcja złego cholesterolu, powiększenie mięśnia sercowego – to tylko niektóre pozytywne skutki biegania, które sprawiają, że Twoje serce rośnie w siłę.

Idealna sylwetka

Regularne bieganie pomaga pozbywać się nadmiarowej tkanki tłuszczowej – kiedy biegniesz angażujesz do pracy nawet kilkaset mięśni, które wymagają sporo energii.

Istnieje tak wiele korzyści wynikających z biegania, że nie sposób wymienić ich wszystkich. Badania wyraźnie pokazują, że bieganie przynosi nie tylko fizyczne korzyści, ale również pozytywnie wpływa na psychikę.

Rozpocząłeś już swoją przygodę z bieganiem? Pamiętaj o monitorowaniu parametrów zdrowotnych, dzięki któremu Twój trening będzie bezpieczny i efektywny. Sprawdź tętno i wskaźnik VO2 Max, które pomogą Ci ocenić Twoją sprawność i zmotywują Cię do osiągania kolejnych celów.

Withings ScanWatch

Withings stworzył rewolucyjne urządzenie wyposażone w zaawansowane czujniki, które na bieżąco monitorują nie tylko aktywność fizyczną, ale również pracę serca oraz współczynnik SpO2, czyli poziom nasycenia tlenem krwi. W zegarku wykorzystano najlepsze dostępne sensory, zapewniające zarówno wysoką dokładność pomiarów, jak i niskie zużycie energii.To pierwszy hybrydowy zegarek posiadający elektrokardiogram klasy medycznej, oksymetr oraz funkcje wykrywania zaburzeń oddychania podczas snu.

© Alstor sp. z o.o. 2024. Wszystkie prawa zastrzeżone. Znaki towarowe, informacje, nazwy lub logo są własnością ich prawnych właścicieli.