Historia firmy

Mamy ponad 30-letnią historię. Firma powstała w 1987 roku, jeszcze przed zmianami ustrojowymi, które zaszły w Polsce w latach dziewięćdziesiątych. Zajmowaliśmy się wówczas serwisem sprzętu komputerowego. Od tego czasu przeszliśmy długą drogę, ale zawsze naszym celem było i nadal jest oferowanie klientom najlepszych produktów oraz usług na najwyższym poziomie.

Na początku, jeszcze pod nazwą Initel-Serwis główną działalnością firmy był serwis sprzętu komputerowego. W 1992 roku otrzymaliśmy pierwszą dystrybucję – były to początkowo drukarki Fujitsu. Już w rok później firma podjęła współpracę z kolejnymi znanymi producentami: Toshiba i Emulex. Z czasem spektrum oferowanych produktów zaczęło się rozrastać i ewoluować w kierunku rozwiązań z dziedziny pamięci masowych, aż wreszcie w 1997 roku firma przyjęła nową nazwę – ALSTOR (od angielskiego „all storage”).

Początek XXI w. to okres dynamicznych zmian – rozwijamy ofertę o rozwiązania dla medycyny,  obrazowania, z zakresu bezpieczeństwa danych, a także typowo konsumenckie. Powstają nowe działy odpowiedzialne za określone linie produktów, stanowią one niezależne jednostki zajmujące się kompleksową obsługą. Na bazie tych doświadczeń, w 2019 decyzją zarządu firma została zreorganizowana, obecnie trzon firmy stanowią trzy działy:

  • systemy wspierające diagnostykę medyczną oraz systemy obrazowania radiologicznego
  • systemy profesjonalnego obrazowania
  • produkty konsumenckie IT

Poniżej przedstawiliśmy naszą drogę do punktu, w którym się obecnie znajdujemy zilustrowaną ważnymi wydarzeniami z naszej historii.

2020
Rozbudowa oferty

Rozbudowa oferty

Rok pod znakiem COVID-19 stał się dla wszystkich ogromnym wyzwaniem. Wszystkie branże odczuły to bardzo boleśnie, również branża informatyczna. Jednak staramy się nie stać w miejscu i rozwijać. W naszej ofercie pojawiły się kolejne nowości z zakresu inteligentnego domu, multimediailnych zabawek czy specjalistycznych opatrunków medycznych takich firm jak: Pipetto, Nanoleaf, Whoosh, Shifu czy Endoractor.

Restrukturyzacja spółki

Restrukturyzacja spółki

Ten rok był rokiem przełomowym w historii firmy. 1 kwietnia 2019 r. decyzją Zarządu Spółka Alstor Sp.j. przekazała część swojego biznesu powołanej pod koniec ubiegłego roku Spółce Alstor SDS Sp. z o.o.
Alstor Sp.j. kontynuuje swoją działalność w oparciu o trzy główne filary – jednostki biznesowe, które dystrybuują rozwiązania medyczne, produkty konsumenckie i rozwiązania obrazowania. Te ostatnie kierowane są głównie do zastosowań specjalistycznych: w fotografii, grafice, medycynie, monitoringu oraz na inne rynki wertykalne, dla których ofertę EIZO i Wacom rozwinęły w przeciągu ostatnich kilku lat. Wymienione linie produktów łącznie stanowią ponad 70% dotychczasowego obrotu Alstor.
Po raz kolejny Alstor został wyróżniony przez resellerów – znaleźliśmy się w piątce najlepszych Dystrybutorów VAD.

2019
2018
Stawiamy na specjalizację

Stawiamy na specjalizację

Coraz bardziej widoczny jest podział na specjalizacje – wydzielone zostały oddzielne jednostki biznesowe odpowiedzialne za produkty, dzięki temu mogliśmy jeszcze bardziej usprawnić obsługę naszych klientów. Do naszej oferty doszło kilka marek o światowej renomie. Jedna z nich to Wacom – japoński lider w dziedzinie tabletów graficznych.
Gwałtowny wzrost odnotował dział iCorner oferujący produkty konsumenckie, wśród nich akcesoria do urządzeń mobilnych renomowanych marek oraz multimedialne zabawki, które mają coraz większą popularność.
Nie obyło się bez nagród dla oferowanych przez nas produktów – decyzją użytkowników, pierwsze i drugie miejsce w kategorii rozwiązań do edycji plebiscytu Digital Camera Polska i Fotopolis zajęły EIZO ColorEdge CG319X i ColorEdge CG279X – świadczy to o bardzo wysokim zaufaniu użytkowników do produktów tej marki w Polsce. Pracowaliśmy na to wiele lat…

Zmian ciąg dalszy,..

Zmian ciąg dalszy,..

Ze względu na gwałtowny rozwój naszego portfolio z zakresu produktów medycznych zostaje utworzony odrębny dział.
Dynamicznie rozwija się też dział iCorner – pojawiają się kolejne, dobierane z pełną pieczołowitością, dystrybucje, m.in: Whitings, Sphero, PhotoFast, Otterbox, Fitbit, Pebble.
Rozpoczynamy przygodę z zasilaczami awaryjnymi Socomec i Eaton, obok skanerów Fujitsu, pojawiają się wielkoformatowe Graphteki, nie zapominamy o ofercie dla przedsiębiorstw – pozyskujemy marki ExaGrid, Memblaze, Shavlik, Apcon, SpectraLogic, Savvius, Garland Technology czy Lantronix.

Przebudowujemy Galerię EIZO, teraz jest jeszcze większa i służy różnym celom – prowadzimy tu szkolenia, warsztaty, a także imprezy kulturalne.

 

2013 - 2017
2012
Szlachetne zdrowie...

Szlachetne zdrowie...

Sukcesywnie rozbudowujemy ofertę medyczną, dodając do monitorów EIZO zaawansowane oprogramowanie diagnostyczne wspierające pracę lekarzy: Ziosoft – dla kardiologii, OrthoView – do planowania przedoperacyjnego w ortopedii. Podejmujemy współpracę z firmą Merge Healthcare, producentem wiodącej na świecie przeglądarki obrazów DICOM.
Powstaje nasza własna marka iCorner i wydzielony zostaje zespół osób odpowiedzialnych za wdrożenie i sprzedaż linii produktów konsumenckich obejmujących akcesoria do urządzeń przenośnych. Naszą ambicją jest wybór tylko najlepszych rozwiązań pochodzących od renomowanych producentów, takich jak mophie, OlloClip czy LifeProof.
Odnotowujemy sukcesy również na innych polach – nasz Dział Serwisu wdrożył system zarządzania jakością zgodny z ISO 9001:2009 oraz ISO 13485:2005/AC: 2009.
Świętujemy 25-lecie istnienia firmy…

Narodziny iCorner

Narodziny iCorner

Do naszej oferty trafia „Magiczna klawiatura” firmy Celluon, która staje się zaczątkiem zupełnie nowej linii produktów – iCorner. Odnotowujemy również sukcesy na innych polach – m.in. przypadł nam w roli zaszczytny tytuł „Dystrybutora Roku 2011 firmy Avocent”.

2011
2010
Największa w Europie Galeria EIZO

Największa w Europie Galeria EIZO

Po przeprowadzce do nowej siedziby mogliśmy zrealizować w końcu projekt „Galerii EIZO” – to dotąd największa w Europie przestrzeń ekspozycyjna i szkoleniowa przeznaczona dla produktów EIZO.

Wśród Diamentów Forbes

Wśród "Diamentów" Forbes

W 2009 roku firma znalazła się na 30 miejscu zestawienia „Diamenty Forbesa” firm, które najszybciej zwiększają swoją wartość.

 

2009
2006-2008
IDZIE NOWE…

IDZIE NOWE…

Po kolejnych dobrych latach nadchodzi wyzwanie w postaci przeprowadzki do nowej siedziby. Nie wpływa to jednak na działanie firmy – rozszerzamy wciąż swoją ofertę handlową o nowe produkty z różnych działek: od oprogramowania konsumenckiego TuneUp i Bitdefender po rozwiązania biznesowe CommVault z macierzami Hitachi Data Systems.

Monitory EIZO podbiły rynek graficzny i medyczny, uhonorowane zostały szeregiem wyróżnień przyznawanych przez prasę i portale branżowe.

Powstają działy: Zarządzanie serwerownią i Bezpieczeństwo IT

Podpisaliśmy umowę dystrybucyjną z firmą Avocent – czołowym producentem przełączników KVM na świecie oraz firmami Cyberguard i F-Secure. Zaczęliśmy budować kolejne dwa nowe działy, które nazwaliśmy umownie: „Zarządzanie serwerownią” i „Bezpieczeństwo IT”.

2002-2005
2002
Początek współpracy z EIZO

Początek współpracy z EIZO

Rozpoczęliśmy współpracę z koncernem EIZO Nanao Corporation, producentem markowych monitorów do zastosowania m.in. w medycynie i grafice. 13 października hucznie świętowaliśmy 15-lecie naszej firmy! W roku tym nasza firma została też uhonorowana Certyfikatem Jakości Kanału Dystrybucyjnego, przyznanym po raz pierwszy przez redakcję Computer Reseller News Polska i znalazła się w gronie 12 najwyżej ocenianych przez resellerów polskich dystrybutorów.

Powstaje dział multimediów

Powstał całkiem nowy dla profilu firmy Dział Multimediów. W naszej ofercie znalazły się cyfrowe aparaty fotograficzne Casio i Ricoh, oprogramowanie do obróbki wideo firm AIST i Roxio, projektory multimedialne Sanyo i Toshiba, karty pamięci flash i ich czytniki oraz palmtopy Casio i Psion. Wkrótce nasza oferta rozszerzy się o rozwiązania Pinnacle.

2001
1997-2000

Rozwijamy ofertę pamięci masowych

Kolejne lata przynosiły kolejne dystrybucje, rozpoczęliśmy rozwój oferty pamięci masowych, zostaliśmy partnerem Hewlett-Packard, Infortrend, TDK, Tandberg Data, Seagate Software, Overland Data, Microtest, Elsktroson, OTG czy IXOS. Dodajemy kolejne rozwiązania do duplikacji i archiwizacji na nośnikach cyfrowych Rimage, Fargo, IMR, Exabyte, Kodak, Sony. Pojawiamy się na wystawach, branżowych, gdzie świętujemy sukcesy, takie jak np. Grand Prix Komputer EXPO’97 za napęd DVD-ROM Toshiba, a w roku 1999 za system automatycznego wprowadzania i interpretacji formularzy oparty o skaner Fujitsu i oprogramowanie ReadSoft. Jesteśmy bezsprzecznie liderem na rynku skanerów dokumentowych.

Inwestujemy w nowoczesne technologie

Inwestujemy w nowoczesne technologie

Sukcesywnie poszerzamy swoją ofertę handlową. Staramy się, aby w naszym portfolio znalazły się tylko produkty renomowanych producentów. Tak więc, zaraz po Fujitsu rozpoczęliśmy współpracę z liderem szybkich technologii sieciowych, amerykańską firmą Emulex.

Aktywnie zajęliśmy się „nowinkami”, jakimi były napędy i nośniki CD oraz MO – sprzedawaliśmy produkty Toshiba, Philips, Yamaha (oraz producentów tzw. jukeboxów – NSM Jukebox i SmartStorage) do tej grupy nieco później dołączył też Plextor i Pioneer.

1992-1996
1992
Pierwsza dystrybucja

Pierwsza dystrybucja

Rozpoczynamy współpracę z drugim koncernem komputerowym na świecie – Fujitsu. Podpisaliśmy kontrakt na dystrybucję drukarek, dysków twardych, napędów magnetooptycznych i skanerów. Tak rozpoczyna się nasza historia w dystrybucji.

Powstanie firmy

W tym roku, jeszcze przed wielkimi politycznymi zmianami, które miały miejsce w Polsce pod koniec lat 90-tych powstała nasza firma. Początkowo, jeszcze pod nazwą Initel-Serwis. Główną działalność firmy stanowił serwis sprzętu komputerowego, za kilka lat miało się to zmienić…

1987
© Alstor sp.j. 2020. Wszystkie prawa zastrzeżone. Znaki towarowe, informacje, nazwy lub logo są własnością ich prawnych właścicieli.