Mamy ponad 30-letnią historię. Firma powstała w 1987 roku, jeszcze przed zmianami ustrojowymi, które zaszły w Polsce w latach dziewięćdziesiątych. Zajmowaliśmy się wówczas serwisem sprzętu komputerowego. Od tego czasu przeszliśmy długą drogę, ale zawsze naszym celem było i nadal jest oferowanie klientom najlepszych produktów oraz usług na najwyższym poziomie.
Na początku, jeszcze pod nazwą Initel-Serwis główną działalnością firmy był serwis sprzętu komputerowego. W 1992 roku otrzymaliśmy pierwszą dystrybucję – były to początkowo drukarki Fujitsu. Już w rok później firma podjęła współpracę z kolejnymi znanymi producentami: Toshiba i Emulex. Z czasem spektrum oferowanych produktów zaczęło się rozrastać i ewoluować w kierunku rozwiązań z dziedziny pamięci masowych, aż wreszcie w 1997 roku firma przyjęła nową nazwę – ALSTOR (od angielskiego „all storage”).
Początek XXI w. to okres dynamicznych zmian – rozwijamy ofertę o rozwiązania dla medycyny, obrazowania, z zakresu bezpieczeństwa danych, a także typowo konsumenckie. Powstają nowe działy odpowiedzialne za określone linie produktów, stanowią one niezależne jednostki zajmujące się kompleksową obsługą. Na bazie tych doświadczeń, w 2019 decyzją zarządu firma została zreorganizowana, obecnie trzon firmy stanowią cztery działy:
Poniżej przedstawiliśmy naszą drogę do punktu, w którym się obecnie znajdujemy zilustrowaną ważnymi wydarzeniami z naszej historii.
Zgodnie ze swoją filozofią, Alstor nieustannie rozszerza ofertę o rozwiązania sprawdzonych, wiodących na rynku firm. Stąd kolejna propozycja dla naszych klientów: uchwyty, ramiona i nadstawki na biurka do pracy w pozycji stojącej firmy Ergotron oraz wózki do zastosowań medycznych. Rozwiązania tego producenta gwarantują niezwykłą ergonomię pracy i niezawodność – w zależności od linii mają od 5 aż do 15 lat gwarancji.
Wspólna historia Alstor i Eaton rozpoczęła się prawie 14 lat temu, w ostatnich latach skupiliśmy się na mniejszych rozwiązaniach dedykowanych do medycznych stacji roboczych. Obecnie planujemy sukcesywne rozszerzanie oferty, począwszy od UPSów do PC, stacji roboczych i ochrony zasilania dla domowych urządzeń, a kończąc na urządzeniach sieciowych i serwerach.
Rozpoczęliśmy współpracę z amerykańskim producentem peryferiów specjalnego przeznaczenia – Man and Machine. Do naszej oferty dystrybutora dołączyły zmywalne / dezynfekowalne myszy, klawiatury i folie ochronne, które spełniają wymogi podwyższonego reżimu sanitarnego, nadają się do wykorzystania wszędzie tam, gdzie istotne jest zachowanie higieny, ale również w warunkach wysokiego zapylenia.
Od wielu lat Alstor współpracuje z Epson w zakresie sprzedaży duplikatorów nośników optycznych stosowanych w placówkach medycznych. Obecnie zdecydowaliśmy się na wprowadzenie do naszej oferty skanerów dokumentowych, drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych tego producenta, rozszerzając swoją ofertę dla integracji.
Rok zamknęliśmy dwoma bardzo udanymi imprezami, na których nagrodziliśmy wyróżniających się Partnerów medycznych i graficznych. Imprezy te znajdą się już na stałe w naszym kalendarzu.
Nowej odsłony doczekała się Galeria EIZO – w części biurowej stworzyliśmy stałą ekspozycję, gdzie prezentowane są nie tylko monitory biurowe i graficzne, ale również rozwiązania dla medycyny czy przemysłu.
Rok 2021 był jednym z najlepszych w historii spółki. Mimo początkowych obaw związanych z pandemią, rynek IT funkcjonował dynamicznie, a my wraz z nim. Ponownie stawiamy na rozwiązania dla integratorów – rozszerzyliśmy ofertę o skanery dokumentowe Canon, drukarki biurowe Epson, a na Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego zademonstrowaliśmy szereg rozwiązań dla tej branży, m.in. monitory EIZO z serii Talon, tablety do podpisu biometrycznego Wacom oraz urządzenia do duplikacji pamięci flash Rimage.
Rok pod znakiem COVID-19 stał się dla wszystkich ogromnym wyzwaniem. Wszystkie branże odczuły to bardzo boleśnie, również branża informatyczna. Jednak staramy się nie stać w miejscu i rozwijać. W naszej ofercie pojawiły się kolejne nowości z zakresu inteligentnego domu, multimediailnych zabawek czy specjalistycznych opatrunków medycznych takich firm jak: Pipetto, Nanoleaf, Whoosh, Shifu czy Endoractor.
Ten rok był rokiem przełomowym w historii firmy. 1 kwietnia 2019 r. decyzją Zarządu Spółka Alstor Sp.j. przekazała część swojego biznesu powołanej pod koniec ubiegłego roku Spółce Alstor SDS Sp. z o.o.
Alstor Sp.j. kontynuuje swoją działalność w oparciu o trzy główne filary – jednostki biznesowe, które dystrybuują rozwiązania medyczne, produkty konsumenckie i rozwiązania obrazowania. Te ostatnie kierowane są głównie do zastosowań specjalistycznych: w fotografii, grafice, medycynie, monitoringu oraz na inne rynki wertykalne, dla których ofertę EIZO i Wacom rozwinęły w przeciągu ostatnich kilku lat. Wymienione linie produktów łącznie stanowią ponad 70% dotychczasowego obrotu Alstor.
Po raz kolejny Alstor został wyróżniony przez resellerów – znaleźliśmy się w piątce najlepszych Dystrybutorów VAD.
Coraz bardziej widoczny jest podział na specjalizacje – wydzielone zostały oddzielne jednostki biznesowe odpowiedzialne za produkty, dzięki temu mogliśmy jeszcze bardziej usprawnić obsługę naszych klientów. Do naszej oferty doszło kilka marek o światowej renomie. Jedna z nich to Wacom – japoński lider w dziedzinie tabletów graficznych.
Gwałtowny wzrost odnotował dział iCorner oferujący produkty konsumenckie, wśród nich akcesoria do urządzeń mobilnych renomowanych marek oraz multimedialne zabawki, które mają coraz większą popularność.
Nie obyło się bez nagród dla oferowanych przez nas produktów – decyzją użytkowników, pierwsze i drugie miejsce w kategorii rozwiązań do edycji plebiscytu Digital Camera Polska i Fotopolis zajęły EIZO ColorEdge CG319X i ColorEdge CG279X – świadczy to o bardzo wysokim zaufaniu użytkowników do produktów tej marki w Polsce. Pracowaliśmy na to wiele lat…
Ze względu na gwałtowny rozwój naszego portfolio z zakresu produktów medycznych zostaje utworzony odrębny dział.
Dynamicznie rozwija się też dział iCorner – pojawiają się kolejne, dobierane z pełną pieczołowitością, dystrybucje, m.in: Whitings, Sphero, PhotoFast, Otterbox, Fitbit, Pebble.
Rozpoczynamy przygodę z zasilaczami awaryjnymi Socomec i Eaton, obok skanerów Fujitsu, pojawiają się wielkoformatowe Graphteki, nie zapominamy o ofercie dla przedsiębiorstw – pozyskujemy marki ExaGrid, Memblaze, Shavlik, Apcon, SpectraLogic, Savvius, Garland Technology czy Lantronix.
Przebudowujemy Galerię EIZO, teraz jest jeszcze większa i służy różnym celom – prowadzimy tu szkolenia, warsztaty, a także imprezy kulturalne.
Sukcesywnie rozbudowujemy ofertę medyczną, dodając do monitorów EIZO zaawansowane oprogramowanie diagnostyczne wspierające pracę lekarzy: Ziosoft – dla kardiologii, OrthoView – do planowania przedoperacyjnego w ortopedii. Podejmujemy współpracę z firmą Merge Healthcare, producentem wiodącej na świecie przeglądarki obrazów DICOM.
Powstaje nasza własna marka iCorner i wydzielony zostaje zespół osób odpowiedzialnych za wdrożenie i sprzedaż linii produktów konsumenckich obejmujących akcesoria do urządzeń przenośnych. Naszą ambicją jest wybór tylko najlepszych rozwiązań pochodzących od renomowanych producentów, takich jak mophie, OlloClip czy LifeProof.
Odnotowujemy sukcesy również na innych polach – nasz Dział Serwisu wdrożył system zarządzania jakością zgodny z ISO 9001:2009 oraz ISO 13485:2005/AC: 2009.
Świętujemy 25-lecie istnienia firmy…
Do naszej oferty trafia „Magiczna klawiatura” firmy Celluon, która staje się zaczątkiem zupełnie nowej linii produktów – iCorner. Odnotowujemy również sukcesy na innych polach – m.in. przypadł nam w roli zaszczytny tytuł „Dystrybutora Roku 2011 firmy Avocent”.
Po przeprowadzce do nowej siedziby mogliśmy zrealizować w końcu projekt „Galerii EIZO” – to dotąd największa w Europie przestrzeń ekspozycyjna i szkoleniowa przeznaczona dla produktów EIZO.
W 2009 roku firma znalazła się na 30 miejscu zestawienia „Diamenty Forbesa” firm, które najszybciej zwiększają swoją wartość.
Po kolejnych dobrych latach nadchodzi wyzwanie w postaci przeprowadzki do nowej siedziby. Nie wpływa to jednak na działanie firmy – rozszerzamy wciąż swoją ofertę handlową o nowe produkty z różnych działek: od oprogramowania konsumenckiego TuneUp i Bitdefender po rozwiązania biznesowe CommVault z macierzami Hitachi Data Systems.
Monitory EIZO podbiły rynek graficzny i medyczny, uhonorowane zostały szeregiem wyróżnień przyznawanych przez prasę i portale branżowe.
Podpisaliśmy umowę dystrybucyjną z firmą Avocent – czołowym producentem przełączników KVM na świecie oraz firmami Cyberguard i F-Secure. Zaczęliśmy budować kolejne dwa nowe działy, które nazwaliśmy umownie: „Zarządzanie serwerownią” i „Bezpieczeństwo IT”.
Rozpoczęliśmy współpracę z koncernem EIZO Nanao Corporation, producentem markowych monitorów do zastosowania m.in. w medycynie i grafice. 13 października hucznie świętowaliśmy 15-lecie naszej firmy! W roku tym nasza firma została też uhonorowana Certyfikatem Jakości Kanału Dystrybucyjnego, przyznanym po raz pierwszy przez redakcję Computer Reseller News Polska i znalazła się w gronie 12 najwyżej ocenianych przez resellerów polskich dystrybutorów.
Powstał całkiem nowy dla profilu firmy Dział Multimediów. W naszej ofercie znalazły się cyfrowe aparaty fotograficzne Casio i Ricoh, oprogramowanie do obróbki wideo firm AIST i Roxio, projektory multimedialne Sanyo i Toshiba, karty pamięci flash i ich czytniki oraz palmtopy Casio i Psion. Wkrótce nasza oferta rozszerzy się o rozwiązania Pinnacle.
Kolejne lata przynosiły kolejne dystrybucje, rozpoczęliśmy rozwój oferty pamięci masowych, zostaliśmy partnerem Hewlett-Packard, Infortrend, TDK, Tandberg Data, Seagate Software, Overland Data, Microtest, Elsktroson, OTG czy IXOS. Dodajemy kolejne rozwiązania do duplikacji i archiwizacji na nośnikach cyfrowych Rimage, Fargo, IMR, Exabyte, Kodak, Sony. Pojawiamy się na wystawach, branżowych, gdzie świętujemy sukcesy, takie jak np. Grand Prix Komputer EXPO’97 za napęd DVD-ROM Toshiba, a w roku 1999 za system automatycznego wprowadzania i interpretacji formularzy oparty o skaner Fujitsu i oprogramowanie ReadSoft. Jesteśmy bezsprzecznie liderem na rynku skanerów dokumentowych.
Sukcesywnie poszerzamy swoją ofertę handlową. Staramy się, aby w naszym portfolio znalazły się tylko produkty renomowanych producentów. Tak więc, zaraz po Fujitsu rozpoczęliśmy współpracę z liderem szybkich technologii sieciowych, amerykańską firmą Emulex.
Aktywnie zajęliśmy się „nowinkami”, jakimi były napędy i nośniki CD oraz MO – sprzedawaliśmy produkty Toshiba, Philips, Yamaha (oraz producentów tzw. jukeboxów – NSM Jukebox i SmartStorage) do tej grupy nieco później dołączył też Plextor i Pioneer.
Rozpoczynamy współpracę z drugim koncernem komputerowym na świecie – Fujitsu. Podpisaliśmy kontrakt na dystrybucję drukarek, dysków twardych, napędów magnetooptycznych i skanerów. Tak rozpoczyna się nasza historia w dystrybucji.
W tym roku, jeszcze przed wielkimi politycznymi zmianami, które miały miejsce w Polsce pod koniec lat 90-tych powstała nasza firma. Początkowo, jeszcze pod nazwą Initel-Serwis. Główną działalność firmy stanowił serwis sprzętu komputerowego, za kilka lat miało się to zmienić…