Gwarancja i rękojmia

Serwis i wsparcie techniczne

REGULAMIN REKLAMACJI – ALSTOR Sp. z o. o.:

Postanowienia ogólne:

  1. Towary sprzedawane przez „Alstor” sp. z o.o. (zwany dalej „Alstor”) działającego jako dystrybutor sprzętu IT oraz sprzętów pokrewnych, w obrocie z innymi Przedsiębiorcami są objęte gwarancją Alstor lub gwarancją Producenta.
  2. Towary objęte gwarancją przez Alstor należy reklamować bezpośrednio w Alstor. Podstawą reklamacji jest dowód zakupu, bądź potwierdzenie płatności za produkt na konto Alstor.
  3. Towary objęte gwarancją przez Producenta należy reklamować u jego Autoryzowanych Przedstawicieli Serwisowych na terytorium Polski, bezpośrednio w tych punktach i na zasadach wynikających z udzielonej przez tych Producentów gwarancji (link do tabeli z ich adresami bądź stron www).
  4. Dla towarów objętych gwarancją Producenta oraz gwarancją Alstor przy sprzedaży pomiędzy Przedsiębiorcami, rękojmia na podstawie art. 558 par. 1 kodeksu cywilnego jest wyłączona.
    Postanowienia pkt I ppkt 4 niniejszego regulaminu nie mają zastosowania w przypadku dokonania sprzedaży Konsumentowi bądź podmiotowi określonemu w art. 556 (4) kodeksu cywilnego.

Warunki gwarancji udzielanej przez Alstor:

  1. Alstor udziela gwarancji na sprzedane towary na okres 2 lat od daty faktycznego wydania towaru Nabywcy.
  2. Gwarancja obejmuje odpowiedzialność za wady fizyczne towaru powstałe wyłącznie z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy.
  3. Gwarancja jest wyłączona, jeśli Nabywca wiedział o wadzie w chwili odbioru towaru.
  4. Reklamowane towary mogą być dostarczane osobiście lub przesyłane Pocztą Polską, bądź firmą kurierską bezpośrednio do siedziby Alstor, po wcześniejszej e-mailowej akceptacji przez Dział Serwisu Alstor. Reklamację należy zgłosić poprzez formularz, który jest dostępny pod adresem https://alstor.pl/serwis/zgloszenie-rma/
  5. Dział Serwisu Alstor potwierdzi akceptację zgłoszenia przez nadanie mu numeru RMA i przesłanie go do Klienta.
  6. Rozpatrzenie reklamacji przez Alstor nastąpi w przeciągu 14 dni od dnia przyjęcia wadliwego towaru. Wyjątkowo termin ten może być wydłużony, jeśli zachowanie go jest niemożliwe z przyczyn niezależnych od Alstor, o czym Klient zostanie poinformowany drogą mailową przed upływem 14 – dniowego terminu, z podaniem przewidywanego nowego terminu rozpatrzenia reklamacji.
  7. Reklamacja, po jej rozpatrzeniu, może zostać uwzględniona w jeden z następujących sposobów, przy czym Alstor ma prawo wyboru jednego z poniższych sposobów:
    • usunięcie wady;
    • wymiana towaru na wolny od wad identyczny towar;
    • wymiana towaru na inny o nie gorszych parametrach w przypadku zakończenia produkcji reklamowanego produktu (za wcześniejszą zgodą Klienta);
    • odstąpienie od umowy i zwrot kwoty zapłaconej za towar.
  8. Po zakończeniu procedury reklamacyjnej towar może być wydany w siedzibie Alstor lub odesłany do Klienta.
  9. Nabywca ma prawo wyboru sposobu odbioru towaru.
  10. Towar powinien być odebrany przez Nabywcę w ciągu 1 miesiąca od daty zakończenia naprawy bądź odmowy uwzględnienia reklamacji, o zakończeniu procedury reklamacyjnej Nabywca zostanie poinformowany niezwłocznie drogą e-mailową. Po upływie tego terminu Alstor wyśle Nabywcy na podane przez niego w formularzu RMA dane wezwanie do odbioru towaru w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania z określeniem kwoty, która będzie naliczana tytułem bezumownego przechowywania przez Alstor sprzętu oddanego do naprawy. W przypadku braku odbioru towaru pomimo wezwania Alstor będzie uprawniony do wystawiania not obciążeniowych z tytułu bezumownego przechowywania towaru a w konsekwencji również do skierowania sprawy na drogę postepowania sądowego i egzekucyjnego.
  11. Procedura reklamacyjna nie obejmuje: instalacji sprzętu i oprogramowania oraz konserwacji, chyba że strony ustaliły inaczej przy sprzedaży.
  12. Gwarancja nie obejmuje towarów:
    • naturalnie zużywalnych, tj. materiałów eksploatacyjnych;
    • z uszkodzonymi plombami Alstor lub Producenta;
    • z nieczytelnymi numerami seryjnymi;
    • niekompatybilności wynikających z wprowadzenia zmian technicznych;
    • innowacji i norm po dacie sprzedaży;
    • niewłaściwe użytkowanych, konserwowanych lub przechowywanych;
    • uszkodzonych mechanicznie, elektrycznie, termicznie lub chemicznie;
    • uszkodzeń mechanicznych wynikających z dostarczenia produktu do serwisu Alstor bez należytego zabezpieczenia;
  13. Alstor nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie szkody spowodowane utratą danych na nośnikach i w urządzeniach pamięci masowej.
  14. Alstor nie odpowiada za wszelkie przypadkowe, pośrednie, specjalne, jakiegokolwiek rodzaju szkody (włącznie z nieograniczonymi utratami zysku lub jakimikolwiek stratami finansowymi), które mogłyby powstać wskutek użycia lub niemożności użycia towaru. Wyłączona jest również jakakolwiek odpowiedzialność, która mogłaby wynikać z żądań osób trzecich.
  15. Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 17 maja 2024 r.

Dlaczego warto wybrać Alstor

Doświadczenie i kompetencje Alstor

Doświadczenie i kompetencje

Alstor ma ponad 30-letnią historię, jest jedną z najdłużej działających na polskim rynku IT firm. Nasz zespół to zarówno osoby z wieloletnim doświadczeniem, jak również ludzie młodzi, którzy wnoszą do naszych działań entuzjazm i nowe spojrzenie na rzeczywistość biznesową. W 2019 roku po raz kolejny udało nam się wejść do grona 5 najwyżej ocenianych przez resellerów dystrybutorów typu VAD.

Produkty od renomowanych producentów

Produkty od renomowanych producentów

Gdy bierzemy pod uwagę wprowadzenie do oferty nowych produktów, najważniejszym kryterium wyboru jest jakość. Dlatego w naszym portfolio znajdą Państwo wyłącznie „towary z najwyższej półki” pochodzące od renomowanych dostawców i posiadające wszelkie certyfikaty wymagane na polskim rynku.

Wsparcie na etapie planowania i wdrożenia

Wsparcie na etapie planowania i wdrożenia

W zakresie profesjonalnych rozwiązań nasz zespół świadczy usługi doradcze i wdrożeniowe, na zlecenie Partnera również dla Klientów końcowych. Odbiorcom ze specjalistycznych rynków (takich jak medycyna, monitoring czy poligrafia) nie tylko proponujemy odpowiednie produkty, ale również udostępniamy je do testów, co gwarantuje pełną kompatybilność z istniejącą infrastrukturą.

Serwis Alstor z certyfikatem ISO

Serwis z certyfikatem ISO

Priorytetowym celem naszej firmy jest spełnianie oczekiwań i wymagań Klientów poprzez osiągnięcie i utrzymanie wysokiego poziomu jakości obsługi, również w zakresie serwisu wyrobów sprzedawanych przez Alstor. Dlatego w 2012 Dział Serwisu firmy Alstor wprowadził i stosuje system zarządzania jakością zgodny z ISO 9001:2015 oraz ISO 13485:2016.

© Alstor sp. z o.o. 2024. Wszystkie prawa zastrzeżone. Znaki towarowe, informacje, nazwy lub logo są własnością ich prawnych właścicieli.