Zabawa jest najlepszym nauczycielem
Sphero to producent zdalnie sterowanych zabawek uwielbianych zarówno przez dzieci, jak i dorosłych na całym świecie. Ale to nie wszystko. Dzięki połączeniu technologii z robotyką, Sphero SPRK uczy i inspiruje przyszłe pokolenie innowatorów i wynalazców. Programowanie nie jest łatwe, ale teraz nie musisz być inżynierem, aby nauczyć swoje dziecko podstaw tej dziedziny. Wszystko czego potrzebujesz to Sphero SPRK.
Sphero SPRK to rozwiązanie które poprzez zabawę pozwala na naukę podstaw programowania, kodowania i robotyki. Zaawansowany robot-kulka oraz aplikacja zgodna z systemami iOS i Android, tworzą idealny zestaw do nauki programowania wizualnego oraz kodowania, z możliwością natychmiastowej interakcji tworzonego programu ze Sphero SPRK.
Programowanie jest proste!
Do dyspozycji mamy szereg funkcji, zdarzeń, efektów wraz z intuicyjnym, graficznym środowiskiem obiektowego programowania, które dostarcza bezpłatna aplikacja SPRK dostępna dla systemów iOS oraz Android. Układając kolejne zdarzenia jakie może wykonać Sphero SPRK w sposób wizualny tworzymy program, którego kolejne linie kodu tworzy sama aplikacja SPRK umożliwiając jego podgląd na oddzielnej, dedykowanej zakładce w aplikacji. Każdemu ze zdarzeń możemy dopisać konkretne wartości (np. kolor świecenia diod, szybkość ruchu kulki, jego kierunek itp.), a co najważniejsze, na każdym etapie programowania możemy sprawdzić jaki będzie efekt końcowy, w jaki sposób tworzony program wpływa na poszczególne elementy z jakich zbudowany jest Sphero.
Gotowe scenariusze lekcji
Sphero SPRK z jednej strony uczy systematyki i metodologii programowania – od idei, poprzez planowanie, programowanie robotyki, z drugiej zaś stanowi świetną zabawę.
Dostępnych jest szereg gotowych programów oraz przykładów wykorzystania Sphero SPRK w edukacji, a nawet kilkanaście przykładowych scenariuszy lekcji.
Sphero SPRK to rozwiązania dla nowoczesnych szkół, w których duży nacisk kładzie się na edukację zgodną z aktualnie dostępną technologią. To rozwiązanie, które łączy elementy informatyki, mobilnych rozwiązań, robotyki oraz coraz popularniejszej rozszerzonej rzeczywistości. Podstawy programowania Sphero z możliwością interakcji z otaczającym nas światem stanowią świetne podstawy do późniejszego rozwijania wiedzy w tym kierunku.
Podstawowe lekcje
Od obliczania pola powierzchni do procentów. W trakcie podstawowych lekcji poznajemy podstawy matematyki oraz naukę poprzez programowanie. Program SPRK rozpoczynamy od MacroLab – aplikacji do programowania wizualnego. Po ukończeniu 5 lekcji MacroLab, uczniowie są gotowi do lekcji opartych o OrbBasic – wydajnej aplikacji wykorzystującej programowanie w trybie tekstowym. 8 lekcji jest zgodnych z krajowym jednolitym programem nauczania 3., 4., i 5. stopnia.
Wyzwania
Po ukończeniu lekcji podstawowych, uczniowie mogą się zmierzyć z głównymi wyzwaniami. 4 eksperymenty wspomagają umiejętność twórczego rozwiązywania problemów i pracy zespołowej. Uczestnicy wymyślają, projektują i budują urządzenia bazujące na Sphero i programach, które napisali w grupie. Po przedstawieniu swojego dzieła całej klasie, rozpoczynana jest otwarta dyskusja, mająca na celu ujawnienie, jakie czynniki spowodowały wybór wykorzystanych rozwiązań w celu osiągnięcia konkretnych celów.
Dostosowane do każdego wieku i poziomu umiejętności
Sphero SPRK jest przeznaczone dla użytkowników w każdym wieku i na każdym poziomie zaawansowania. Początkujący użytkownicy bez trudu opanują najprostsze funkcje, żeby w późniejszym czasie przenosić swoją zabawę ze Sphero SPRK na coraz wyższy poziom.