Firma EIZO ogłosiła, że jej monitory graficzne z serii ColorEdge CG z wbudowanym kalibratorem otrzymały nagrodę techniczno-naukową od amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej.
Akademia przyznaje nagrody techniczno-naukowe osobom i firmom, które w istotny sposób przyczyniły się do rozwoju technologii filmowej. Wirtualna ceremonia wręczenia 17 nagród za osiągnięcia naukowo-techniczne odbędzie się w sobotę 13 lutego 2021 r. Transmisję wydarzenia będzie można obejrzeć na stronie Oskarów o godz. 22:00 czasu polskiego.
EIZO odbierze nagrodę dla monitorów ColorEdge CG z funkcją kalibracji sprzętowej. Trafi ona w ręce innowatorów, którzy w największym stopniu przyczynili się do rozwoju tej technologii: starszego product managera Masato Nakashimy, starszego inżyniera Junji Sakudy, głównego inżyniera Koichi Ueno i głównego inżyniera Junro Yonemitsu.
Nowoczesna technologia kalibracji sprzętowej EIZO jest owocem szeroko zakrojonych badań i inwestycji w dziedzinie rozwiązań do obrazowania przeznaczonych dla różnych sektorów rynku, m.in. medycyny. W 2005 roku EIZO zaprezentowało monitor medyczny z wbudowanym czujnikiem umożliwiającym kalibrację ekranu i stabilizację jasności, aby zapewnić precyzyjne wyświetlanie monochromatycznych obrazów radiologicznych. Producent dalej rozwijał tę technologię, a w 2010 roku wprowadził na rynek pierwszy monitor graficzny z funkcją autokalibracji – ColorEdge CG245W. Monitory EIZO z wbudowanym kalibratorem mogą przeprowadzać kalibrację automatycznie, co eliminuje potrzebę korzystania z zewnętrznych urządzeń pomiarowych i zapewnia wierne odtwarzanie kolorów wraz z upływem czasu. Produkcja zintegrowanych czujników kalibracji odbywa się w zakładach EIZO, bez udziału stron trzecich.
Ekran zapewniający wierną reprodukcję barw to podstawa w wielu branżach – m.in. w ochronie zdrowia, gdzie wyświetlane obrazy służą do diagnostyki chorób, oraz w zastosowaniach kreatywnych takich jak kinematografia, gdzie prawidłowo skalibrowany monitor pozwala skupić się na opowiadanej historii.
Z monitorów EIZO ColorEdge korzystają czołowe studia filmowe na całym świecie.
– DNEG
Diuna (2021), Nie czas umierać (2021), Wonder Woman 1984 (2020), Tenet (2020)
– Framestore
Nie czas umierać (2021), Niebo o północy (2020), Mroczne materie (2019), Wonder Woman 1984 (2020), Blade Runner 2049 (2017), Grawitacja (2013)
– LAIKA
Praziomek (2019), Kubo i dwie struny (2016), Pudłaki (2014), ParaNorman (2012), Koralina i tajemnicze drzwi (2009)
– Industrial Light & Magic
Gwiezdne wojny: Skywalker. Odrodzenie (2019), The Mandalorian (2019), Han Solo: Gwiezdne wojny – historie (2018), Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi (2017), Łotr 1. Gwiezdne wojny – historie (2016), Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy (2015)
– IMAGICA Lab. Inc.
– Method Studios
– MPC Film
Godzilla kontra Kong (2021), 1917 (2019), Księga dżungli (2016)
– Pixar Animation Studios
Co w duszy gra (2020), Toy Story 4 (2019), Coco (2017)
– SHIROGUMI INC.
STAND BY ME Doraemon 2 (2020), The Great War of Archimedes (2020)
– Skydance Media
Terminator: Mroczne przeznaczenie (2019)
– Studio Ghibli
Marnie. Przyjaciółka ze snów (2014), Zrywa się wiatr (2013)
– Walt Disney Animation Studios
Raya i ostatni smok (2021), Kraina lodu 2 (2019), Ralph Demolka 2 (2018)
– Wylie VFX
Diuna (2021), Beastie Boys: ich historia (2020), The Stand (2020), Terminator: Mroczne przeznaczenie (2019)
Decyzję Akademii skomentował również Yoshitaka Jitsumori, prezes i CEO EIZO:
„Wierzymy, że kluczem do sukcesu jest ciągłe inwestowanie w rozwój naszych pracowników poprzez kultywowanie środowiska korporacyjnego wspierającego kreatywność, rozwiązywanie problemów i pasję. EIZO uznaje osiągnięcia wszystkich pracowników, których oddanie, pomysłowość i praca zespołowa przyczyniły się do powstania technologii EIZO dla branży kreatywnej – także tych, którzy pracowali nad pierwszym monitorem z funkcją kalibracji dla medycyny. Każda innowacja stanowi bazę dla następnej i z dumą patrzę, jak nasi pracownicy wykorzystują swoje różnorodne doświadczenia, by tworzyć kolejne innowacyjne technologie. Nagrodę Akademii traktujemy jako odskocznię do jeszcze większych osiągnięć w przyszłości”.