Dlaczego warto ważyć się regularnie?

Opublikowano 8 stycznia 2021

Jednym z najczęstszych postanowień noworocznych jest zmiana stylu życia i, co za tym idzie, zmiana diety i utrata kilogramów. Odczuwasz niepokój przed wejściem na wagę? Czas stawić czoła liczbom pojawiającym się na wyświetlaczu wagi i wykorzystać je jako wskazówki pomocne w szybkim osiągnieciu celu.

Często unikamy ważenia przez tygodnie, a nawet lata. Lęk przed poznaniem swojej wagi przynosi efekt odwrotny od zamierzonego – brak wiedzy oznacza brak planu działania. Nadwaga czy otyłość to przewlekłe choroby, które w dłuższym okresie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych. Regularne ważenie się przynosi same korzyści i według wielu lekarzy powinno być takim samym nawykiem jak poranne mycie zębów. Poniżej przedstawiamy korzyści wynikające z regularnego ważenia się oraz tłumaczymy, dlaczego nie należy się bać liczb pojawiających się na wyświetlaczu wagi.


Regularne ważenie = szybsza utrata wagi

Według badań przeprowadzonych przez International Journal of Obesity, pacjenci, którzy codziennie się ważą, bardziej regularnie zmniejszają swoją wagę i szybciej osiągają postawione cele. Zawsze waż się o tej same porze dnia, w tych samych warunkach. Regularne pomiary pozwalają lepiej poznać swoje ciało, sprawdzić, jak reaguje na treningi i dietę. Historia pomiarów w aplikacji umożliwia zobaczenie długofalowych trendów, a nie pojedynczych wyników, które często mogą zaburzyć ocenę naszych wysiłków.

Nie tylko waga się liczy
Większość osób podczas odchudzania skupia się wyłącznie na całkowitej masie ciała. Warto jednak wiedzieć też, co kryje się za tą liczbą. Skład masy ciała to kluczowy element decydujący o tym, czy nadwaga jest groźna dla zdrowia – jeśli dodatkowe kilogramy to głównie mięsnie, a nie tkanka tłuszczowa to być może utrata wagi nie musi być Twoim priorytetem. Oczywiście, zawsze w takiej sytuacji należy się zapoznać z opinią lekarza. Poznanie składu masy ciała, czyli procentowej zawartości tkanki tłuszczowej, wody, mięśni oraz kości ułatwi w pierwszej kolejności ustalenie celów treningowych oraz odpowiedniej diety, a następnie ocenę skuteczności działania przyjętego planu.

Liczby, które dają motywacje do działania
Nie zaczniesz działać, jeśli unikasz ważenia się. Tylko mając komplet wiarygodnych danych możesz przejąć kontrolę nad swoim zdrowiem i sprawdzić jak zmiana stylu życia i diety wpływa na Twoją wagę. Widząc jak ciało reaguje na Twoje wysiłki, zyskasz motywację do kolejnych działań. Dowodem tego, jak mocną siłą napędową są liczby, są badania przeprowadzone przed Withings. Dowiodły one, że osoby, które wyznaczyły sobie cel utraty wagi w wyznaczonym terminie i ważyły się codziennie szybciej osiągają cel w porównaniu do osób, które nie miały żadnego planu odchudzania.

Regularne ważenie się nie tylko pomoże Ci w utrzymaniu prawidłowej wagi, ale może być też kluczowe w diagnozowaniu lub zapobieganiu wystąpienia chorób przewlekłych. Zarówno waga, jak i skład masy ciała to kluczowe wskaźniki pomocne w ocenie ogólnego stanu Twojego zdrowia.

© Alstor sp.j. 2020. Wszystkie prawa zastrzeżone. Znaki towarowe, informacje, nazwy lub logo są własnością ich prawnych właścicieli.