1 lipca na rynku pojawiła się kolejna wersja sztandarowego produktu firmy LANDESK Service Desk 7.7.2. W najnowszej wersji użytkownicy znajdą kolejne narzędzia, które umożliwią zwiększenie kontroli
i optymalizację udzielanego wsparcia, a z drugiej strony podniosą produktywność pracowników. Pakiet jest dostępny w chmurze oraz wersji samodzielnej.
Wśród rozlicznych zalet LANDESK Service Desk 7.7.2 wymienić należy:
- Integracja z kalendarzem – Zwiększenie wydajności analityków poprzez wysyłanie zaproszeń bezpośrednio z Service Deska do systemów kalendarzy innych producentów. iCalendar pozwala użytkownikom śledzić zadania z Service Desk w Outlooku, kalendarzu Google’a i innych popularnych systemach do zarządzania czasem. Należy zauważyć, że w chwili obecnej integracja jest jeszcze jednostronna.
- Rozszerzone funkcje zarządzania stacjami roboczymi – W celu ułatwienia obsługi, integrację z SCCM oraz działania związane z zarządzaniem stacjami roboczymi można wykonywać z pomocą przeglądarki. Pozwala to na kontekstowe działania, takie jak zdalny pulpit z SCCM, uruchamianie konsoli SCCM czy odwołania do zewnętrznych aplikacji, takich jak Google z poziomu incydentów w Web Desk. Narzędzie zdalnego dostępu wykorzystujące technologię HTML5 z LANDESK Management Suite obsługiwane jest obecnie z poziomu Web Desk, zapewniając bezpieczny, wydajny dostęp zdalny do stacji roboczych. Producent kontynuuje prace, mające na celu udostępnienie jak największej ilości funkcji poprzez przeglądarkę.
- Nowy język – Oprogramowanie posiada interfejs w kilku językach, nowością jest język włoski, który pojawił się w tej wersji po raz pierwszy.
- LANDESK Fuse – Znany z poprzednich wersji pod nazwą Mobile Self Service, Fuse zwiększa możliwości użytkowników, udostępniając im wygodny mobilny portal samoobsługi. Fuse został po raz pierwszy zaprezentowany podczas tegorocznej konferencji Interchange.
- Bezpośredni dostęp do danych LANDESK Management Suite i Security Suite, co umożliwia podgląd danych w Service Desk i tworzenie zapytań do Management Suite.
- Dodatkowe rozszerzenia – niektóre nowości dostępne w wersji chmurowej dostępne są również dla użytkowników korzystających z wersji samodzielnej.
Oprócz wymienionych nowości w wersji LANDESK Service Desk 7.7.2 dostępny jest nowy Content Pack. Zawiera on proces zarządzania zasobami IT (z ang. ITAM IT Asset Management), który może być wykorzystywany przez LANDesk Service Desk do zarządzania zasobami przez cały ich cykl życia. Pakiet jest dostępny jako osobna paczka do ściągnięcia ze strony online Community support.
Partnerzy i klienci mogą pobrać nową wersję oprogramowania Service Desk ze strony Community Support. W tym przypadku konieczna jest rejestracja. Aktualizacja przebiega bezpośrednio, bez potrzeby odinstalowywania poprzedniej wersji. Platforma Cloud została zaktualizowana.
Pełną listę nowych narzędzi i udoskonaleń znaleźć można w dokumencie What’s New in 7.7.2
Więcej informacji o produktach LANDESK znaleźć można na naszej stronie.